niedziela, 8 marca 2015

Pierwsza śrubka odkręcona

Czas odkręcić pierwsze śrubki i wziąć się za usuwanie niedomagań. Na pierwszy rzut, poza wymianą oleju, poprawiającą zbyt niskie ciśnienie, poszedł regulator napięcia. Łada była wyposażona w mechaniczny regulator napięcia. o taki:


To regulator polskiej produkcji (widocznie był już kiedyś wymieniany) stosowany np w Żuku czy Dużym Fiacie. Takie wskazania woltomierza odnotowywałem z tym regulatorem:


Widzimy, że wskazówka woltomierza wychodzi poza czerwone pole - woltomierz przyłożony do zacisków akumulatora pokazywał w okolicach 15V, kiedy zwiększam obroty silnika i spada pod białe pole przy niskich obrotach.

Nadszedł więc czas, żeby zamontować nowy stabilizator. Do alternatora z mostkiem 6 diodowym. Kupiony za około 35PLN w Jacars'ie. Też polska produkcja. wygląda tak:



Wymiana sprowadzała się do odkręcenia jednej śrubki - masa została wcześniej oczyszczona, żeby wyeliminować możliwość, że to problem z masą powoduje problemy ze wskazaniami to jednak nie pomogło. Śrubka odkręcona, kabelki przepięte a po podłączeniu tego regulatora sprawy mają się tak:



Jest lepiej niż było to na pewno. Napięcie nie wykracza poza czerwone pole ani nie spada poniżej wartości minimalnej. Nie miałem niestety przy sobie woltomierza bo to tak na szybko wymieniane więc jeszcze nie wiem jakie wartości wskazuje teraz woltomierz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz